Tuesday, July 10, 2012

Packing is easy?!

Oh my... I've started packing for the four weeks we'll spend in France. We're leaving on saturday but I thought it was a good idea to start already now as I usually stay up half the night before departure trying to pack half hysterical. I have already cut down my things with half but it still looks like a mission impossible. My travel bag is a joke, it's not even big enough for my shoes haha! And as you all know it's about packing under the maximum weight which always is a problem. I still have my makeup, hair and skin products, jewelries and other things to pack, so wish me luck sweeties! ;)

Oh mon Dieu... Je viens de commencer à préparer ma valise pour les quatre semaines que nous allons passer en France. Nous partons samedi et je me suis dit que c'était une bonne idée considérant le fait que j'attends généralement le dernier moment et reste debout la moitié de la nuit qui précède le départ, finissant bien souvent hystérique. J'ai déjà divisé par deux le contenu de ma valise mais cela ressemble toujours à une mission impossible. Mon sac est une plaisanterie, il n'est même pas assez gros pour contenir mes chaussures haha! Et comme vous le savez le jeu consiste à ne pas dépasser un certain poids ce qui pose toujours problème. Il me reste encore mon maquillage, mes produits de beauté et mes bijoux à caser alors souhaitez-moi bonne chance!



6 comments:

  1. Haha! Du verkar vara lika bra som jag på att packa =)

    Än värre blire med två knodds. Min helgpackning har gått från idrottsbag till handväska eftersom allt som behövs till de små tar så stor plats!

    Ha det underbart i Frankrike!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja men ungefär haha!! Jag förstår det, jag undrar hur det ska gå för mig när vi någon gång får barn! :) Tack! det ska vi ha! kraaam!

      Delete
    2. Bara till att köpa en bil med RIKTIGT stor skuff och aldrig tro att man kan ta flyg/tåg/buss någonstans =)Kram

      Delete
    3. Vi funderar faktiskt på att köpa en bil, men för att kunna ta med mer packning och förhoppningsvis vovven till Frankrike när vi flyttar dit :) Men visst att ha barn utan kombi måste ju vara jättejobbigt. Jag hoppas allt är bra med hela familjen, var ju så himla längesen vi sågs, kraaam!

      Delete
  2. attans, jag som tänkte ringa innan ni drar iväg, men nu är ni redan i härliga frankrike! njuuut av allt och hoppas du fick med dig alla pinaler ;) ha en underbar resa ni två! å drick ett glas rött å ät massor av ost åt mig:) sanna

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack så mycket raring! vi har det underbart här, vädret kunde ha varit bättre men skönt att bara byta miljö å umgås med familjen varje dag! :) Jag kan lova att det blir en hel del vin å ost haha! längtar tills vi ses nästa gång fina du, puss!!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...